top of page

אבי געזונט!

את השבוע האחרון "בילינו" עם בנינו הקטן בבית חולים.

הקטן, עוד לא בן שנתיים, יצור יסודי, חלה בדלקת ריאות מרשימה ביותר שהצריכה אנטיביוטיקה לוריד ומעקב נשימה.

כמה מענג...

אחרי שהצליחו הרופאות (היו שם רק רופאות) להשתלט על החום הגבוה, הודיעו לנו חגיגית שכשהקטון יחזור לאכול ולשתות ניתן יהיה לנתק אותו מהעירוי ואולי אף לשחררו הביתה.

"זה הזמן לתת לו את כל מה שאתם לא מרשים בבית" אמרה הרופאה הבכירה.

מיד הבאנו לחדרו אוסף שוקולדים, צ'יפס ממקדונלדס, קוראסונים וחטיפים אבל הפעוט המעוך ריחרח נתן ביסון קטן עיקם את אפו וסירב לאכול.

בשיטוטי במחלקה ראיתי אימהות נוספות רודפות אחרי פעוטות קטנים וחולים ומנסות לשכנע אותם לטעום משהו. אמא של ילדונת ג'ינג'ית מתוקה בת שנתיים גערה בה במבט מודאג ועייף "תאכלי! את לא מבינה שרק ככה ישחררו אותנו הביתה???"

מאוחר יותר קפצתי הביתה להתרעננות וקיבלתי הודעה מהאיש להביא לקטן אוכל נורמלי כשאני מגיעה. אבא של הקטן (איש נבון בסך הכל) סבר שהקטן צריך אוכל אמיתי, אוכל של הבית, אוכל שהוא רגיל ואוהב! אבוקדו, מלפפון טרי, חומוס, חביתה, קוטג' אולי פתיתים.

באתי עם כל הקופסאות והבאתי גם צלחת שלו מהבית. איך לא חשבתי על זה קודם?

האמת, עד שאירגנתי את כל התקרובת, פיספסתי בחצי שעה את הרעב הגדול, הוא כבר היה עייף וחסר סבלנות אבל בהחלט שמח לארוחה הזו. נגס ביסון מכל מה שהבאתי, הכל היה לו מוכר, הריח- ריח הבית, הטעם - טעם היציבות והשגרה.

למחרת גם סבתא שלו הגיעה והביאה איתה אוכל אמיתי ולאט לאט, ביס אחר ביס פילסנו דרכינו לשחרור המיוחל.

יש לי כמה תובנות חשובות על אוכל וילדים חולים:

1. אין מה לעשות, כשהם חולים הם לא אוכלים! ממש כמו חיות. אי אפשר לדחוק בהם ואי אפשר לאלץ

2. שוקולדים וחטיפים זה נחמד ומפתה אבל בסופו של דבר ילדים חולים כמהים ממש כמו הוריהם לחזור לשגרה המוכרת והטובה שלהם וזה אומר גם אוכל מוכר וביתי.

3. ילדים הם יצורים נבונים, הם מסוגלים להקשיב לצרכי גופם ולא להעמיס עליו אוכל מעובד ומתועש דווקא כשהוא חלש וחולה.

4. צריך למצוא איזה שהוא פתרון בבית החולים שנותן מענה לצורך של ילדים באכילה חברתית. כן, אני מבינה שיש חשש מהדבקה ולא רוצים שהילדים יתערבבו יחד יותר מידי. אבל, ילדים קטנים אוכלים תמיד הרבה יותר טוב כשהם יושבים סביב שולחן עם עוד אנשים שאוכלים. בין אם זה בגן, או בארוחת ערב משפחתית. כמה מעוררת תיאבון יכולה להיות ארוחה על מגש במיטה בחדר?

מחכים להו עוד כמה ימים של החלמה והתאוששות

אבי געזונט העיקר הבריאות!


פוסטים נבחרים

פוסטים אחרונים

ארכיב

מילות מפתח

No tags yet.

עקבו אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page